Türkiye-Çin Demiryolu

Güncel (İHA) - İhlas Haber Ajansı | 02.01.2021 - 03:05, Güncelleme: 02.01.2021 - 03:05
 

Türkiye-Çin Demiryolu

Türkiye Çin demiryolu hattında yeniden başlatılan ve ilk seferinin ulaşması ile gelecek vadeden demiryolu eşya taşımacılığı son derece sevindirici ve umut vericidir.

Daha önce Çin’den –Avrupa’ya deneme taşımaları Rusya üzerinden yapılmış, planlanan tarihlerde  İngiltere’ye kadar ulaşmış ve başarılı olunmuştur. Tarih akıyor olsa da bir tekerrüden ibaret olduğu tarihçiler tarafından kabul edilen bir gerçektir.  Tarihi İpek Yolunun yeniden canlandırılması anlamına gelen bu demiryolu atağı son derece önemli ve lojistik açıdan stratejik bir hamledir. Son Yıllarda dünya ticareti Amerikan-Çin ticari savaşlarının meydanı oldu, özellikle Çin her bölgede ilişkiler kurup para akıtmaktadır. Amerika uzun yıllardır İpek Yolu güzergahında olan ülkeleri savaş yada barış ile kendi yanına çekmeye çalışmaktadır. Mesala,  Afganistan bu yol üzerinde olmasının bedeli yıllardır terör ve Amerikan esareti altında inleyerek ödemektedir, Pakistan aynı şekilde ya Hindistan yada kendi içinde meydana çıkarılan düşmanlarıyla uğraşmaktan diğer işlere bakamamaktadır. Amerika yine Türk Cumhuriyetlerinde üsler kurarak bu yolu bir şekilde kırmaya çalışmaktadır. Bu demiryolu bağlantıları  Rusya üzerinden veya Türkiye üzerinden olsun Çin-Orta Asya-Orta Doğu –Avrupa’yı direk birbirine bağlayan ,limanlara ulaşan, yan yollar ile karalara bağlanan ve Afrikaya kadar uzanabilen demiryolları, enerji hatları, otoyollar, limanları ile muazzam bir stratejik projedir. Türkiye iyi bir karar vererek bu yoldan yana tercihini kullanmış oldu ve Amerika ile sorunlardan en büyüklerinden biri budur. Neden doğru bir karar denirse Türkiye hem ticari açıdan , hem tarihi, hem kültürel açıdan ihtiyacı olan soydaşlarına direkt bağlanmış olacak ve yol üzerinden tüm transit geçişlerden de payını alacaktır. Bu demiryolu projesi sıkı tutulmalı, daha pratik hale getirilmeli, daha kullanışlı hale getirilmeli ve bu projenin bedelinin ağır olduğu unutulmayarak hareket edilmelidir. Çünkü bu satten sonra Türkiye bu projeyi terk ederek bu anlamda Amerikan safına geçmesi hem mümkün değil, hemde akıl karı değildir. Türkiye bu seferlere başlayarak kararlılığını göstermiştir. Türkiye’deki stratejik akıl kendi geleceği olan bu kuşakta karar kılmıştır. Teknik açıdan yapılması gereken ,istasyonlarda gereken alt yapıyı hazırlamak ve pratik hale getirmektir.Türkiye siyasi, ekonomik,lojistik kıskaca alınmış bir ülke olduğundan bu tür stratejik ataklarını tüm bölgelerde yeni çözümler üreterek göstermelidir. Aynı Şekilde Pakistan seferlerine başlanacağı duyuruldu, son derece yerinde, stratejik ve çok önemli bir karardır. Çünkü Pakistan ile ticaret hacmimiz utanılacak 850 Milyon Dolar düzeyindedir. Bu açıdan bakıldığında lojistik yollar hızlandırılır ve çeşitlendirilebilirse bu hacmin artmaması mümkün değildir. Türkiye-Pakistan arasında lojistik faaliyet denizyolu ve havayoludur ve yeterli düzeyde değildir ayrıca Pakistana giden transit taşımacılıktan Türkiye hiçbir menfaat elde etmemektdir çünkü ülkemiz üzerinden geçmiyor. Karayolundan yapılan sevkiyatlar Pakistan-İran sınırı olan Taftan sınır kapısında aktarmalı yapılmakta buda yok denecek kadar azdır. Mutlak surette bu yöne karayolu çalışması yapılması elzemdir.Taftan da Türkiye bir lojistik merkez kursa, neden olmasın ki……   Türkiye- Çin demiryolu hattı bazı sabotajlara veya saldırılara şu aşamada açık durumda çünkü Amerikalılar o kadar uğraştıkları  ve uğruna milyarlarca dolar harcadıkları bir savaşa girdikleri bu yolu kolay terkedmeyeceklerdir. Her zaman hazırlıklı olmak lazım ve bu gerçeği bilerek yılmamak gerekir.   Tarihi İpek Yolu projesi başta söylediğim gibi Türkiye açısından lojistik, stratejik, ticari ve gelecek açısından hayati bir önem taşımaktadır. Ve biz bu yolun tam da göbeğindeyiz işte jeo-politik, jeo-stratjik önem burada çıkıyor Büyük Türkiye’nin oluşmasına bu yol çok katkı verecek… Kadir YILDIZ    
Türkiye Çin demiryolu hattında yeniden başlatılan ve ilk seferinin ulaşması ile gelecek vadeden demiryolu eşya taşımacılığı son derece sevindirici ve umut vericidir.

Daha önce Çin’den –Avrupa’ya deneme taşımaları Rusya üzerinden yapılmış, planlanan tarihlerde  İngiltere’ye kadar ulaşmış ve başarılı olunmuştur.

Tarih akıyor olsa da bir tekerrüden ibaret olduğu tarihçiler tarafından kabul edilen bir gerçektir.  Tarihi İpek Yolunun yeniden canlandırılması anlamına gelen bu demiryolu atağı son derece önemli ve lojistik açıdan stratejik bir hamledir. Son Yıllarda dünya ticareti Amerikan-Çin ticari savaşlarının meydanı oldu, özellikle Çin her bölgede ilişkiler kurup para akıtmaktadır. Amerika uzun yıllardır İpek Yolu güzergahında olan ülkeleri savaş yada barış ile kendi yanına çekmeye çalışmaktadır.

Mesala,  Afganistan bu yol üzerinde olmasının bedeli yıllardır terör ve Amerikan esareti altında inleyerek ödemektedir, Pakistan aynı şekilde ya Hindistan yada kendi içinde meydana çıkarılan düşmanlarıyla uğraşmaktan diğer işlere bakamamaktadır. Amerika yine Türk Cumhuriyetlerinde üsler kurarak bu yolu bir şekilde kırmaya çalışmaktadır.

Bu demiryolu bağlantıları  Rusya üzerinden veya Türkiye üzerinden olsun Çin-Orta Asya-Orta Doğu –Avrupa’yı direk birbirine bağlayan ,limanlara ulaşan, yan yollar ile karalara bağlanan ve Afrikaya kadar uzanabilen demiryolları, enerji hatları, otoyollar, limanları ile muazzam bir stratejik projedir.

Türkiye iyi bir karar vererek bu yoldan yana tercihini kullanmış oldu ve Amerika ile sorunlardan en büyüklerinden biri budur. Neden doğru bir karar denirse Türkiye hem ticari açıdan , hem tarihi, hem kültürel açıdan ihtiyacı olan soydaşlarına direkt bağlanmış olacak ve yol üzerinden tüm transit geçişlerden de payını alacaktır.

Bu demiryolu projesi sıkı tutulmalı, daha pratik hale getirilmeli, daha kullanışlı hale getirilmeli ve bu projenin bedelinin ağır olduğu unutulmayarak hareket edilmelidir. Çünkü bu satten sonra Türkiye bu projeyi terk ederek bu anlamda Amerikan safına geçmesi hem mümkün değil, hemde akıl karı değildir.

Türkiye bu seferlere başlayarak kararlılığını göstermiştir. Türkiye’deki stratejik akıl kendi geleceği olan bu kuşakta karar kılmıştır.

Teknik açıdan yapılması gereken ,istasyonlarda gereken alt yapıyı hazırlamak ve pratik hale getirmektir.Türkiye siyasi, ekonomik,lojistik kıskaca alınmış bir ülke olduğundan bu tür stratejik ataklarını tüm bölgelerde yeni çözümler üreterek göstermelidir.

Aynı Şekilde Pakistan seferlerine başlanacağı duyuruldu, son derece yerinde, stratejik ve çok önemli bir karardır. Çünkü Pakistan ile ticaret hacmimiz utanılacak 850 Milyon Dolar düzeyindedir. Bu açıdan bakıldığında lojistik yollar hızlandırılır ve çeşitlendirilebilirse bu hacmin artmaması mümkün değildir.

Türkiye-Pakistan arasında lojistik faaliyet denizyolu ve havayoludur ve yeterli düzeyde değildir ayrıca Pakistana giden transit taşımacılıktan Türkiye hiçbir menfaat elde etmemektdir çünkü ülkemiz üzerinden geçmiyor. Karayolundan yapılan sevkiyatlar Pakistan-İran sınırı olan Taftan sınır kapısında aktarmalı yapılmakta buda yok denecek kadar azdır. Mutlak surette bu yöne karayolu çalışması yapılması elzemdir.Taftan da Türkiye bir lojistik merkez kursa, neden olmasın ki……

 

Türkiye- Çin demiryolu hattı bazı sabotajlara veya saldırılara şu aşamada açık durumda çünkü Amerikalılar o kadar uğraştıkları  ve uğruna milyarlarca dolar harcadıkları bir savaşa girdikleri bu yolu kolay terkedmeyeceklerdir. Her zaman hazırlıklı olmak lazım ve bu gerçeği bilerek yılmamak gerekir.

 

Tarihi İpek Yolu projesi başta söylediğim gibi Türkiye açısından lojistik, stratejik, ticari ve gelecek açısından hayati bir önem taşımaktadır. Ve biz bu yolun tam da göbeğindeyiz işte jeo-politik, jeo-stratjik önem burada çıkıyor Büyük Türkiye’nin oluşmasına bu yol çok katkı verecek…

Kadir YILDIZ

 

 

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve toroslargazetesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.