Hakkı BALCI
Köşe Yazarı
Hakkı BALCI
 

DEVLETİN DEVLETE ZİYANI?

  Aynı zamanda Derebucak ilçesi ve bağlı köy ve kasabalarına bağlantı yolu olarak da kullanılan Taraşçı yolu; 10 ila 17 metre arasında değişen genişlik, görüşü engelleyen keskin virajları ve yol boyu devam eden ağaçlardan dolayı çoğu ölümlü, trafik kazalarına sebep oluyordu… 18.05 2012 günü, Milletvekili Harun Tüfekçi, Karayolları bölge müdürü Mahmut Yıldız , Taraşçı Belediye Başkanı Yasin Şahin, Anabağlar mahallesi muhtarı Harun Kaplan, Gökçehüyük Muhtarı İbrahim Açık ve olduğu halde yolda incelemelerde bulunmuşlardı… Harun Tüfekçiyaptığı açıklama da; “ Dört yol kavşağından başlanarak Rezebelin’e kadar 31 km’lik yol güzergâhı iki kat genişleyecek yatırım programına aldıktan sonra kamulaştırma çalışmaları yapacağız, Karayolları standartlarında yapacağımız çalışmalarla bu bölgedeki yol sorunumuz çözülmüş kazaların önüne geçmiş olacağız. Bir aya kadar çalışmalarımızı tamamlayıp ihalesini yapacağız ’’demişti… Buna göre; ihaleyi alan S.M.O isimli firma tarafından zemin etütleri yapılan 9 kilometrelik yolun, Taraşçı ve Seydişehir Belediyesi sınırları içerisinde kalan bölümleri imarda belirtildiği, Gökçehüyük sınırları içerisinde kalan bölümü de 40 metreye varan genişliklerde projelendirilmiş yapım aşamasına getirilmişti… Yılsonu itibari ile de yol bitirilecekti… Geçtiğimiz ay içerisinde belediye düğün salonunda güzergâh üzerinde kamulaştırması yapılan yerlerin sahipleri pazarlığa çağırıldı ama evdeki hesap çarşıya uymadı… Belirlenen kamulaştırma bedellerine ve ekili arazinin yola gittiği gerekçesi ile Gökçehüyük köylülerinin bir kısmı itiraz etmiş itirazlarını aynı salondan telefonlarla milletvekili Harun Tüfekçi’ye şikâyet olarak iletmişlerdi… İşte bu saatten sonra her şey tersine döndü… 2012 yılının beşinci ayında verilen genişletme çalışmaları sil baştan… Ve yıllardır birçok ölümlü trafik kazanın meydana geldiği yolda yine eskiye dönülüyor… Yol genişlikleri, Seydişehir Anabağlar mevkiinde yaklaşık 1Km’lik yol 20 m.,  Anabağlar-Gökçehüyük arası 40 m.,  Gökçehüyük –Taraşçı arasında ise 20-30 metre olarak projelendirilen yol genişliğinin 20 metreye düşürülmesine karar verildi… Yapılan bütün ihaleler, kamulaştırmalar, devletin kurumlarının bütün çalışmalarının tamamı geri dönüşüm yani çöp kutusuna atılıyor… Projelendirme, seksene yakın kamulaştırma diğer ölçüm ve yapım çalışmalarının tamamı verilen bir talimatla yok sayılırken devletin uğrayacağı zararı bir tek aklı sahibi düşünmüyor… Meseleye sadece kamulaştırmada meydana gelen küçük pürüzler merkezinden bakarken yolun bütününe bakan yok… Ölümlü kazalar birden unutuldu… Milletvekili Harun Tüfekçi’nin “Karayolları standartlarında yol yapacağız…” açıklaması da havada kaldı… Dünkü proje karayolları standartlarındaysa; yeniden projelendirilerek genişliği neredeyse yarıya düşürülen yol standartlara uygun değil mi? Değilse neden yapılıyor? Köy sınırları içerisinde kalan ve tarımla alakalı bölgelerde iş makinesi ve tarım araçlarının yol çıkışları göz önünde bulundurularak kazaları önlemek amacı ile projelendirilen yol genişliklerinin kamulaştırma bedelleri yüzünden değiştirilmesinin hükümetin 2023 vizyonuna bağdaşır bir yanı da yok… Bunun adı ziyandır… Devleti devletin eliyle zarar uğratmaktır… Siyasi iradenin ülke geneline yansıyan yüzü ile Seydişehir’e yansıyanı birbirine tamamen zıttır… Vizyonu tepetaklak eden bu lokal anlayışın adresine sözüm şudur… Devlet, iki dudak arasından çıkan “değiştirin…” talimatı ile eski parayla milyarlarca liralık zarara uğratılıp, kamu kurumlarının zamanı keyfe keder harcanabiliyor… Devletin uğratıldığı bu zararın maddi manada dünyada su götürür yanı vardır… Politik gücün absorbe edeceği şartlar mevcuttur… Peki, bu talimatın, değişikliğin, zararın, ziyanın, onca masrafın haram-helal dairesindeki yeri nedir?  “Helaldir…” deniyorsa; “pes…” der susarım… Haramsa da; kaldı ki “haram oğlu haram…” Yazar geçerim… Bu devletin devlete ihanetidir, ziyanıdır…
Ekleme Tarihi: 13 Kasım 2021 - Cumartesi

DEVLETİN DEVLETE ZİYANI?

 

Aynı zamanda Derebucak ilçesi ve bağlı köy ve kasabalarına bağlantı yolu olarak da kullanılan Taraşçı yolu; 10 ila 17 metre arasında değişen genişlik, görüşü engelleyen keskin virajları ve yol boyu devam eden ağaçlardan dolayı çoğu ölümlü, trafik kazalarına sebep oluyordu…

18.05 2012 günü, Milletvekili Harun Tüfekçi, Karayolları bölge müdürü Mahmut Yıldız , Taraşçı Belediye Başkanı Yasin Şahin, Anabağlar mahallesi muhtarı Harun Kaplan, Gökçehüyük Muhtarı İbrahim Açık ve olduğu halde yolda incelemelerde bulunmuşlardı…

Harun Tüfekçiyaptığı açıklama da; “ Dört yol kavşağından başlanarak Rezebelin’e kadar 31 km’lik yol güzergâhı iki kat genişleyecek yatırım programına aldıktan sonra kamulaştırma çalışmaları yapacağız, Karayolları standartlarında yapacağımız çalışmalarla bu bölgedeki yol sorunumuz çözülmüş kazaların önüne geçmiş olacağız. Bir aya kadar çalışmalarımızı tamamlayıp ihalesini yapacağız ’’demişti…

Buna göre; ihaleyi alan S.M.O isimli firma tarafından zemin etütleri yapılan 9 kilometrelik yolun, Taraşçı ve Seydişehir Belediyesi sınırları içerisinde kalan bölümleri imarda belirtildiği, Gökçehüyük sınırları içerisinde kalan bölümü de 40 metreye varan genişliklerde projelendirilmiş yapım aşamasına getirilmişti… Yılsonu itibari ile de yol bitirilecekti… Geçtiğimiz ay içerisinde belediye düğün salonunda güzergâh üzerinde kamulaştırması yapılan yerlerin sahipleri pazarlığa çağırıldı ama evdeki hesap çarşıya uymadı…

Belirlenen kamulaştırma bedellerine ve ekili arazinin yola gittiği gerekçesi ile Gökçehüyük köylülerinin bir kısmı itiraz etmiş itirazlarını aynı salondan telefonlarla milletvekili Harun Tüfekçi’ye şikâyet olarak iletmişlerdi…

İşte bu saatten sonra her şey tersine döndü… 2012 yılının beşinci ayında verilen genişletme çalışmaları sil baştan… Ve yıllardır birçok ölümlü trafik kazanın meydana geldiği yolda yine eskiye dönülüyor…

Yol genişlikleri, Seydişehir Anabağlar mevkiinde yaklaşık 1Km’lik yol 20 m.,  Anabağlar-Gökçehüyük arası 40 m.,  Gökçehüyük –Taraşçı arasında ise 20-30 metre olarak projelendirilen yol genişliğinin 20 metreye düşürülmesine karar verildi… Yapılan bütün ihaleler, kamulaştırmalar, devletin kurumlarının bütün çalışmalarının tamamı geri dönüşüm yani çöp kutusuna atılıyor…

Projelendirme, seksene yakın kamulaştırma diğer ölçüm ve yapım çalışmalarının tamamı verilen bir talimatla yok sayılırken devletin uğrayacağı zararı bir tek aklı sahibi düşünmüyor… Meseleye sadece kamulaştırmada meydana gelen küçük pürüzler merkezinden bakarken yolun bütününe bakan yok… Ölümlü kazalar birden unutuldu…

Milletvekili Harun Tüfekçi’nin “Karayolları standartlarında yol yapacağız…” açıklaması da havada kaldı… Dünkü proje karayolları standartlarındaysa; yeniden projelendirilerek genişliği neredeyse yarıya düşürülen yol standartlara uygun değil mi? Değilse neden yapılıyor?

Köy sınırları içerisinde kalan ve tarımla alakalı bölgelerde iş makinesi ve tarım araçlarının yol çıkışları göz önünde bulundurularak kazaları önlemek amacı ile projelendirilen yol genişliklerinin kamulaştırma bedelleri yüzünden değiştirilmesinin hükümetin 2023 vizyonuna bağdaşır bir yanı da yok…

Bunun adı ziyandır… Devleti devletin eliyle zarar uğratmaktır… Siyasi iradenin ülke geneline yansıyan yüzü ile Seydişehir’e yansıyanı birbirine tamamen zıttır… Vizyonu tepetaklak eden bu lokal anlayışın adresine sözüm şudur…

Devlet, iki dudak arasından çıkan “değiştirin…” talimatı ile eski parayla milyarlarca liralık zarara uğratılıp, kamu kurumlarının zamanı keyfe keder harcanabiliyor… Devletin uğratıldığı bu zararın maddi manada dünyada su götürür yanı vardır… Politik gücün absorbe edeceği şartlar mevcuttur…

Peki, bu talimatın, değişikliğin, zararın, ziyanın, onca masrafın haram-helal dairesindeki yeri nedir?  “Helaldir…” deniyorsa; “pes…” der susarım… Haramsa da; kaldı ki “haram oğlu haram…” Yazar geçerim…

Bu devletin devlete ihanetidir, ziyanıdır…

Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve toroslargazetesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.