ERCAN ARSLAN?IN ?SEYDİŞEHİR KAZASINDA İLKÖĞRETİM KURUMLARI? KİTABI ÇIKTI

Güncel (İHA) - İhlas Haber Ajansı | 05.03.2016 - 06:27, Güncelleme: 05.03.2016 - 06:27
 

ERCAN ARSLAN?IN ?SEYDİŞEHİR KAZASINDA İLKÖĞRETİM KURUMLARI? KİTABI ÇIKTI

Seyyid Harun Anadolu Lisesi Tarih Öğretmeni Ercan Arslan?ın ?Seydişehir Kazasında İlköğretim Kurumları? adlı araştırma kitabı yayınlandı.

Okuyucularla buluşan kitabı hakkında Araştırmacı Öğretmen Ercan Arslan; “Bugüne kadar eğitim- öğretim kurumları üzerine yapılan araştırmalar incelendiğinde Seydişehir’in eğitim-öğretim yönünü içeren müstakil bir çalışma yapılmamış olması bizi böyle bir çalışma yapmaya sevk etti.” dedi. Yazar Arslan; “Osmanlı Devleti’nin son devri ile Cumhuriyetin ilk yıllarında eğitim alanında yaşanan modernleşme ve değişimin taşrada mütevazı bir Orta Anadolu kenti olan Seydişehir’e ne şekilde yansıdığı ve halk tarafından nasıl karşılandığı, bu dönemin değerlendirilmesinde daha objektif bir yaklaşımı da beraberinde getirecektir. Elbette geçiş dönemleri pek çok hadisenin bir arada ve bir anda yaşandığı dönemler olduğundan yaşananların etkilerinin ve neticelerinin değerlendirilmesinde birtakım güçlüklerle karşılaşılması da olağandır. Bu anlamda arşiv belgelerinin elverdiği ölçüde ve yaptığımız saha araştırması neticesinde elde ettiğimiz bilgiler çerçevesinde konu aydınlatılmaya çalışıldı. Seydişehir Kazası’nda 1876-1930 yılları arası İlköğretim kurumlarını konu alan bu araştırmada, kazadaki ilköğretim kurumlarını belirlemek, bu eğitim kurumlarının yapısal özelliklerini, öğretmen, öğrenci, veli profilleri ile bunların benzeyen ve farklı yönlerini, sergiledikleri değişimleri, toplum içerisindeki işlevlerini tespit etmek amaçlandı. Seydişehir’deki eğitim-öğretim etkinliklerini ilgilendiren bilgiler arşiv belgeleri taranarak ortaya çıkarıldı. 19. yüzyılın son çeyreğinde Seydişehir merkez ve köylerinin tamamında en az bir ilköğretim kurumu olduğu tespit edildi. Osmanlı Devleti’nin eğitim-öğretim alanındaki değişim ve modernleşmesinin taşrada Konya vilâyetinde, Seydişehir kazasında da hissedildiği görüldü. Millî Mücadele ve Cumhuriyetin ilk yıllarında Seydişehir merkez ve köylerinde ailelerin çocuklarının ilköğrenim haklarını yerine getirmede hassas davrandıkları anlaşıldı. Üç yıllık bir çalışma sonucu ortaya çıkan eser giriş hariç iki bölümden toplamda 244 sayfadan oluşmakta. Birinci bölümde Meşrutiyet döneminde Seydişehir’de İlköğretim Kurumları( merkezdekiler: Rüştiye mektebi, Aşağı Mahalle İptidai mektebi, Camii cedid mahallesi iptidai mektebi, Türbe mahallesi iptidai mektebi, Rehber-i meşrutiyet mektebi, Numune-i Terakki İnas mektebi, Merkez İptidai mektebidir.  Köylerdekiler: Akçalar, Gevrekli, Karacaviran, Kisecik, Ortaviran iptidai mektepleri)  İkinci bölümde ise Milli Mücadele ve Cumhuriyetin İlk Yıllarında Seydişehir’de İlköğretim Kurumları ele alınmış.Bu dönem de ise merkezde 4, köylerde de 19 tane mektep bulunmakta ,Bu okulların öğrenci,ders,öğretmen ,veli profilleri ile ilgili istatistik,grafik ve tablolara da çalışmada  bolca yer verilmiş. O döneme dair önemli ayrıntılara, anekdotlara da yer verilen araştırmada köylerin tamamında alan incelemelerinde bulunulmuş kişisel röportajlarla da bilgi toplama yoluna gidilmiş. Ekler kısmında ise o yıllara ait fotoğraf ve arşiv belgelerine yer verilmiş.Türkiye Alim Kitapları Yayınları tarafından yayınlanan çalışma internet ortamında satışa sunulmuştur.”
Seyyid Harun Anadolu Lisesi Tarih Öğretmeni Ercan Arslan?ın ?Seydişehir Kazasında İlköğretim Kurumları? adlı araştırma kitabı yayınlandı.

Okuyucularla buluşan kitabı hakkında Araştırmacı Öğretmen Ercan Arslan; “Bugüne kadar eğitim- öğretim kurumları üzerine yapılan araştırmalar incelendiğinde Seydişehir’in eğitim-öğretim yönünü içeren müstakil bir çalışma yapılmamış olması bizi böyle bir çalışma yapmaya sevk etti.” dedi.

Yazar Arslan; “Osmanlı Devleti’nin son devri ile Cumhuriyetin ilk yıllarında eğitim alanında yaşanan modernleşme ve değişimin taşrada mütevazı bir Orta Anadolu kenti olan Seydişehir’e ne şekilde yansıdığı ve halk tarafından nasıl karşılandığı, bu dönemin değerlendirilmesinde daha objektif bir yaklaşımı da beraberinde getirecektir. Elbette geçiş dönemleri pek çok hadisenin bir arada ve bir anda yaşandığı dönemler olduğundan yaşananların etkilerinin ve neticelerinin değerlendirilmesinde birtakım güçlüklerle karşılaşılması da olağandır. Bu anlamda arşiv belgelerinin elverdiği ölçüde ve yaptığımız saha araştırması neticesinde elde ettiğimiz bilgiler çerçevesinde konu aydınlatılmaya çalışıldı.

Seydişehir Kazası’nda 1876-1930 yılları arası İlköğretim kurumlarını konu alan bu araştırmada, kazadaki ilköğretim kurumlarını belirlemek, bu eğitim kurumlarının yapısal özelliklerini, öğretmen, öğrenci, veli profilleri ile bunların benzeyen ve farklı yönlerini, sergiledikleri değişimleri, toplum içerisindeki işlevlerini tespit etmek amaçlandı. Seydişehir’deki eğitim-öğretim etkinliklerini ilgilendiren bilgiler arşiv belgeleri taranarak ortaya çıkarıldı. 19. yüzyılın son çeyreğinde Seydişehir merkez ve köylerinin tamamında en az bir ilköğretim kurumu olduğu tespit edildi. Osmanlı Devleti’nin eğitim-öğretim alanındaki değişim ve modernleşmesinin taşrada Konya vilâyetinde, Seydişehir kazasında da hissedildiği görüldü. Millî Mücadele ve Cumhuriyetin ilk yıllarında Seydişehir merkez ve köylerinde ailelerin çocuklarının ilköğrenim haklarını yerine getirmede hassas davrandıkları anlaşıldı.

Üç yıllık bir çalışma sonucu ortaya çıkan eser giriş hariç iki bölümden toplamda 244 sayfadan oluşmakta. Birinci bölümde Meşrutiyet döneminde Seydişehir’de İlköğretim Kurumları( merkezdekiler: Rüştiye mektebi, Aşağı Mahalle İptidai mektebi, Camii cedid mahallesi iptidai mektebi, Türbe mahallesi iptidai mektebi, Rehber-i meşrutiyet mektebi, Numune-i Terakki İnas mektebi, Merkez İptidai mektebidir.

 Köylerdekiler: Akçalar, Gevrekli, Karacaviran, Kisecik, Ortaviran iptidai mektepleri)  İkinci bölümde ise Milli Mücadele ve Cumhuriyetin İlk Yıllarında Seydişehir’de İlköğretim Kurumları ele alınmış.Bu dönem de ise merkezde 4, köylerde de 19 tane mektep bulunmakta ,Bu okulların öğrenci,ders,öğretmen ,veli profilleri ile ilgili istatistik,grafik ve tablolara da çalışmada  bolca yer verilmiş. O döneme dair önemli ayrıntılara, anekdotlara da yer verilen araştırmada köylerin tamamında alan incelemelerinde bulunulmuş kişisel röportajlarla da bilgi toplama yoluna gidilmiş. Ekler kısmında ise o yıllara ait fotoğraf ve arşiv belgelerine yer verilmiş.Türkiye Alim Kitapları Yayınları tarafından yayınlanan çalışma internet ortamında satışa sunulmuştur.”

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve toroslargazetesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.