KİTAP KURDU ÖĞRETMEN EN ÇOK KİTAP OKUYANLAR LİSTESİNDE

Güncel (İHA) - İhlas Haber Ajansı | 02.10.2019 - 01:26, Güncelleme: 02.10.2019 - 01:26
 

KİTAP KURDU ÖĞRETMEN EN ÇOK KİTAP OKUYANLAR LİSTESİNDE

Mahmut Esat Ortaokulu Fen Bilimleri Öğretmeni Osman Çiçek, İlçe Halk Kütüphanesi’nde en çok kitap okuyanlar listesinde ikinci oldu.

Lise Edebiyat Öğretmeninin kütüphaneye üye olun demesi ile kütüphaneye gitmeye başlayan ve şimdi kendi öğrencilerine aynı telkinlerde bulunan Fen Bilimleri öğretmeni Osman Çiçek, ilçemizin kütüphanesinde en çok kitap okuyanlar listesinde ikinci olmayı başardı. Kitap okumayı teşvik etmeye yönelik çalışmalar yapan İlçe Halk Kütüphanesi Müdürlüğü, Öğretmen Çiçek’e ödül vererek tebrik etti. ÖĞRETMENİNDEN ÖĞRENDİ, ÖĞRENCİLERİNE ÖĞRETİYOR 22 yıldır Öğretmenlik yapan Osman Çiçek, meslek hayatının son 17 yılını Seydişehir’de icra ediyor. Birçok öğrenci yetiştiren Çiçek, gününün en az yarım saatini kitap okumaya ayırıyor. Yaz tatilinde daha çok kitap okuma fırsatı bulduğunu bu nedenle kütüphanede en çok okuyanlar arasında yer aldığını söyleyen Osman Çiçek; “Aslında günlük hayatın koşuşturmacasında bende yeterince kitap okuyamıyorum. Fakat yaz tatilini fırsat bilerek Temmuz – Ağustos döneminde oldukça kitap okuma fırsatı buldum. Sanırım bu nedenle kütüphanenin listesinde ikinci sırada yer aldım. Liseyi Antalya Lisesi’nde okudum. Orada Edebiyat öğretmenliği yapan sevgili öğretmenim Abdülkadir Arıkan Bey bize kütüphaneye üye olmamızı söylemişti. Onun teşvikiyle kütüphaneye gitmeye başladım. Bu yaşa geldim bu alışkanlığım hala devam ediyor. Bende öğretmenimin bana kazandırdığı bu güzel alışkanlığı şimdi kendi öğrencilerime kazandırmaya çalışıyorum.” şeklinde konuştu.  HER GÜN EN AZ 3 GAZETE, YARIM SAAT KİTAP OKUYOR Sadece kütüphane değil kendi kitaplığı olduğunu da söyleyen Osman Çiçek; “Her gün mutlaka gazete okuyorum. En az 3 gazete alıyorum ve köşe yazıları da dâhil hepsini okuyorum. Bunun dışında da günümün en az yarım saatini kitap okumaya mutlaka ayırıyorum. Sadece kütüphaneye gitmiyorum elbette. Kendi kitaplarım ve bu kitaplardan oluşan kitaplığım da var. Bunları da okuyorum. Kütüphaneden hem daha fazla kitap okumak için yararlanıyorum hem de kütüphane kültürü bitmesin istiyorum. Bu nedenle oraya da gitmeyi ihmal etmiyorum.” ifadelerini kullandı. OKULDA KİTAP OKUMA ETKİNLİKLERİ DÜZENLİYOR Okulda öğrencileri ile kitap okuma etkinlikleri olduğunu söyleyen Çiçek; “Okulda bazı derslerde kitap okuma etkinliği düzenliyorum. Bu etkinliklerde öğrencilerimi takip ediyorum. Bir liste oluşturuyorum. Kim hangi kitabı okuyor, kaç sayfa okudu denetliyorum. Tuttuğum listeye kendimi de ekledim. Bende ne kadar okudum hepsini not alıyorum. Veli toplantılarında velilerimizi tembihliyorum. Onlara da her gün en az yarım saat ailecek oturup kitap okumaları gerektiğini telkin ediyorum.” dedi. KİTAP OKUMAK SINAVDA BAŞARIYI ETKİLİYOR Velilerin sınav sistemi nedeniyle çocuklarının kitaptan daha çok test çözmelerini istediklerini ancak kitap okumanın sınavda başarıya oldukça etki ettiğini vurgulayan Öğretmen Çiçek; “Velileri anlıyorum. Sınava yönelik bir eğitim sistemimiz var. Bu nedenle veliler de haklı olarak çocuklarının daha çok soru çözüp sınava hazırlanmasını istiyor. Fakat yeni nesil sorular okumaya yönelik. Hepsi uzun uzun paragraflardan oluşuyor. Dolayısı ile büyük bir dikkat ve odaklanma gerekiyor. Bunu da ancak kitap okuyarak sağlayabiliriz. Kitap okuma alışkanlığı olan bir öğrenci bu uzun sorular karşısında hem daha dikkatli oluyor hem sabırla sıkılmadan soruyu anlayarak okuyabiliyor. Bu yüzden velilere tavsiyem çocukları sınava hazırlamak için soru çözmenin yanında mutlaka kitap okuma alışkanlığı kazandırmaları.” şeklinde konuştu. KİTAP OKUYAN VE OKUMAYAN ÖĞRENCİ FARKI  Kitap okuyan ve okumayan öğrenciler arasında da farklar gözlemlediğini söyleyen Osman Çiçek; “kitap okuma alışkanlığı olan ve kitap okumayan öğrencilerime baktığımda aralarında özellikle davranışsal anlamda farklar gözlemliyorum. Kitap okuyan öğrencilerim daha sabırlı oluyor. Bu bağlamda da daha olumlu davranışlar sergiliyorlar.” dedi. Kitap okumanın daha çok teşvik edilmesi gerektiğini vurgulayan Öğretmen Osman Çiçek; “Milli Eğitim Bakanlığı tarafından her gün az bir ders saatinin kitap okutulmaya ayrılacak şekilde bir program yapılmasını isterim. Hiç ara vermeden sene boyunca bunun yapılmasını isterim. Bunun sonuçlarını da mutlaka görürüz. İlçe Kütüphanemizin daha çok kitap ile zenginleştirilmesini isterim. Birde artık kitaplar daha az maliyetli olsun diyerek daha az sayfa tutması için küçük puntolarla basılıyor. Okurken insanı yoruyor. Kitapların en az 12 puntoda basılmasını isterim. Son olarak Mahmut Esat Ortaokulu’nda görev alıyorum. Şu an okulumuza kütüphane yapılıyor. Vatandaşlarımızdan bu kütüphaneye kitap bağışında bulunmalarını bekliyorum.” ifadelerini kullandı.
Mahmut Esat Ortaokulu Fen Bilimleri Öğretmeni Osman Çiçek, İlçe Halk Kütüphanesi’nde en çok kitap okuyanlar listesinde ikinci oldu.

Lise Edebiyat Öğretmeninin kütüphaneye üye olun demesi ile kütüphaneye gitmeye başlayan ve şimdi kendi öğrencilerine aynı telkinlerde bulunan Fen Bilimleri öğretmeni Osman Çiçek, ilçemizin kütüphanesinde en çok kitap okuyanlar listesinde ikinci olmayı başardı. Kitap okumayı teşvik etmeye yönelik çalışmalar yapan İlçe Halk Kütüphanesi Müdürlüğü, Öğretmen Çiçek’e ödül vererek tebrik etti.

ÖĞRETMENİNDEN ÖĞRENDİ, ÖĞRENCİLERİNE ÖĞRETİYOR

22 yıldır Öğretmenlik yapan Osman Çiçek, meslek hayatının son 17 yılını Seydişehir’de icra ediyor. Birçok öğrenci yetiştiren Çiçek, gününün en az yarım saatini kitap okumaya ayırıyor. Yaz tatilinde daha çok kitap okuma fırsatı bulduğunu bu nedenle kütüphanede en çok okuyanlar arasında yer aldığını söyleyen Osman Çiçek; “Aslında günlük hayatın koşuşturmacasında bende yeterince kitap okuyamıyorum. Fakat yaz tatilini fırsat bilerek Temmuz – Ağustos döneminde oldukça kitap okuma fırsatı buldum. Sanırım bu nedenle kütüphanenin listesinde ikinci sırada yer aldım. Liseyi Antalya Lisesi’nde okudum. Orada Edebiyat öğretmenliği yapan sevgili öğretmenim Abdülkadir Arıkan Bey bize kütüphaneye üye olmamızı söylemişti. Onun teşvikiyle kütüphaneye gitmeye başladım. Bu yaşa geldim bu alışkanlığım hala devam ediyor. Bende öğretmenimin bana kazandırdığı bu güzel alışkanlığı şimdi kendi öğrencilerime kazandırmaya çalışıyorum.” şeklinde konuştu. 

HER GÜN EN AZ 3 GAZETE, YARIM SAAT KİTAP OKUYOR

Sadece kütüphane değil kendi kitaplığı olduğunu da söyleyen Osman Çiçek; “Her gün mutlaka gazete okuyorum. En az 3 gazete alıyorum ve köşe yazıları da dâhil hepsini okuyorum. Bunun dışında da günümün en az yarım saatini kitap okumaya mutlaka ayırıyorum. Sadece kütüphaneye gitmiyorum elbette. Kendi kitaplarım ve bu kitaplardan oluşan kitaplığım da var. Bunları da okuyorum. Kütüphaneden hem daha fazla kitap okumak için yararlanıyorum hem de kütüphane kültürü bitmesin istiyorum. Bu nedenle oraya da gitmeyi ihmal etmiyorum.” ifadelerini kullandı.

OKULDA KİTAP OKUMA ETKİNLİKLERİ DÜZENLİYOR

Okulda öğrencileri ile kitap okuma etkinlikleri olduğunu söyleyen Çiçek; “Okulda bazı derslerde kitap okuma etkinliği düzenliyorum. Bu etkinliklerde öğrencilerimi takip ediyorum. Bir liste oluşturuyorum. Kim hangi kitabı okuyor, kaç sayfa okudu denetliyorum. Tuttuğum listeye kendimi de ekledim. Bende ne kadar okudum hepsini not alıyorum. Veli toplantılarında velilerimizi tembihliyorum. Onlara da her gün en az yarım saat ailecek oturup kitap okumaları gerektiğini telkin ediyorum.” dedi.

KİTAP OKUMAK SINAVDA BAŞARIYI ETKİLİYOR

Velilerin sınav sistemi nedeniyle çocuklarının kitaptan daha çok test çözmelerini istediklerini ancak kitap okumanın sınavda başarıya oldukça etki ettiğini vurgulayan Öğretmen Çiçek; “Velileri anlıyorum. Sınava yönelik bir eğitim sistemimiz var. Bu nedenle veliler de haklı olarak çocuklarının daha çok soru çözüp sınava hazırlanmasını istiyor. Fakat yeni nesil sorular okumaya yönelik. Hepsi uzun uzun paragraflardan oluşuyor. Dolayısı ile büyük bir dikkat ve odaklanma gerekiyor. Bunu da ancak kitap okuyarak sağlayabiliriz. Kitap okuma alışkanlığı olan bir öğrenci bu uzun sorular karşısında hem daha dikkatli oluyor hem sabırla sıkılmadan soruyu anlayarak okuyabiliyor. Bu yüzden velilere tavsiyem çocukları sınava hazırlamak için soru çözmenin yanında mutlaka kitap okuma alışkanlığı kazandırmaları.” şeklinde konuştu.

KİTAP OKUYAN VE OKUMAYAN ÖĞRENCİ FARKI 

Kitap okuyan ve okumayan öğrenciler arasında da farklar gözlemlediğini söyleyen Osman Çiçek; “kitap okuma alışkanlığı olan ve kitap okumayan öğrencilerime baktığımda aralarında özellikle davranışsal anlamda farklar gözlemliyorum. Kitap okuyan öğrencilerim daha sabırlı oluyor. Bu bağlamda da daha olumlu davranışlar sergiliyorlar.” dedi.

Kitap okumanın daha çok teşvik edilmesi gerektiğini vurgulayan Öğretmen Osman Çiçek; “Milli Eğitim Bakanlığı tarafından her gün az bir ders saatinin kitap okutulmaya ayrılacak şekilde bir program yapılmasını isterim. Hiç ara vermeden sene boyunca bunun yapılmasını isterim. Bunun sonuçlarını da mutlaka görürüz. İlçe Kütüphanemizin daha çok kitap ile zenginleştirilmesini isterim. Birde artık kitaplar daha az maliyetli olsun diyerek daha az sayfa tutması için küçük puntolarla basılıyor. Okurken insanı yoruyor. Kitapların en az 12 puntoda basılmasını isterim. Son olarak Mahmut Esat Ortaokulu’nda görev alıyorum. Şu an okulumuza kütüphane yapılıyor. Vatandaşlarımızdan bu kütüphaneye kitap bağışında bulunmalarını bekliyorum.” ifadelerini kullandı.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve toroslargazetesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.