SESİAD DERSHANELERE SAHİP ÇIKTI

Güncel (İHA) - İhlas Haber Ajansı | 30.11.2013 - 02:10, Güncelleme: 30.11.2013 - 02:10
 

SESİAD DERSHANELERE SAHİP ÇIKTI

Tınaztepe Dağ-Tur Dinlenme Tesislerinde sabah kahvaltısında Seydişehir?de bulunan sivil toplum kuruluşu temsilcileri ve eğitim sendikalarıyla bir araya gelinerek dershanelerin kapatılması konusu değerlendirildi.

Tınaztepe Dağ-Tur Dinlenme Tesislerinde sabah kahvaltısında Seydişehir’de bulunan sivil toplum kuruluşu temsilcileri ve eğitim sendikalarıyla bir araya gelinerek dershanelerin kapatılması konusu değerlendirildi. Basın bildirisinin de okunduğu kahvaltılı toplantıda katılımcıların dershanelerin kapatılma kararı hususunda görüşleri de alındı. Kahvaltılı basın toplantısına Seydişehir Sanayici ve İşadamları Derneği (SESİAD) Başkanı Mustafa Çelmeli, Esnaf ve Sanatkarlar Odası Başkanı İbrahim Aypar, Esnaf ve Sanatkârlar Kredi Kefalet Kooperatifi Başkanı Muzaffer Çatal, Ziraat Odası Başkanı Ramazan Çınar , Kooperatifi Taşıyıcılar Başkanı Durmuş Uğurlu, Ticaret Odası Başkan Yardımcısı Harun Erkan, İnşaat Mühendisleri Odası Başkan Yardımcısı Mehmet Sağlam, Türk Eğitim-Sen Seydişehir İlçe Temsilcisi İbrahim Çetiner, Aktif Eğitim-Sen Başkanı İsmail Zambakçı, Türk Eğitim Gönüllüleri Başkanı İbrahim Teke,Yenibahar Eğitim Gönüllüleri Derneği Başkanı İsmail Arslan, Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Ali Saylam ve basın mensupları katıldı Katılımcılar genelde siyasi iradenin dershanelerin kapatılmasını aceleye getirildiğini belirterek okulların alternatifi değil, yardımcı bir kuruluş olduğunu, eğitimde dershanelere olan ihtiyaç kalkarsa doğal olarak ta dershanelerin ortadan kalkacağını ve Türkiye’de siyasette istikrarın olduğunu ama eğitimde istikrarın sağlanamadığı görüşünde hem fikir oldular.   Dershaneler bir  Türkiye gerçeğidir diyerek basın bildirgesini okumaya başlayan Seydişehir Sanayici ve İşadamları Derneği Başkan yardımcısı Murat Uzun : Dershaneler ihtiyaçtan doğmuştur.Sürekli kendini güncelleyen dinamik bir yapıdır. Okul gibi mecburi değil, isteğe bağlı kurumlardır. Takviyeye ihtiyaç duyan öğrenciler dilerler ise dershaneye giderler . Dünyada bir çok ülkede dershaneler  vardır  ve dershaneler okullara alternatif veya paralel değil, okullara yardımcı kuruluşlardır. Dershanelerin kapatılması 40 yıldır her siyasi iktidar döneminde düşünülmüş, ancak kapatıldıktan sonra ne olacağı konusunda çözüm üretilemediği için askıya alınmıştır.           Seydişehir’de bulunan sivil toplum örgütleri olarak  Dershanelerin kapatılmasının eğitimdeki fırsat eşitliğini ortadan kaldıracağına inanıyoruz .  Ülkemizde Siyasi istikrar oluştu, ekonomide istikrar var ama eğitimde istikrar hala sağlanamadı. 11 yılda 5 bakan değişince eğitim sistemi altüst oldu .Demokratik ve hukuk devleti olan Türkiye cumhuriyetinde  hukuki olarak dershanelerin kapatılması Teşebbüs hürriyetine de aykırı olacağından . Eğer bu tasarı onaylanırsa hukuk devleti ilkesi ağır yara alacaktır. Özel teşebbüsün kapatılması ancak demokratik olmayan ülkelerde görülmektedir            Dershanelerin kapatılmasının eğitim sisteminde taşıyacağı kaotik ortam bir yana, dershane işletmecileri nezdinde de iş dünyasının cesaretini kıracak, tedirgin edecek niteliktedir. Dershaneler, eğitim vermenin yanı sıra toplumsal barışa da katkı sağlamaktadır. Toplumun katmanları arasındaki eğitim farkını azaltıp, birlik ve beraberliği güçlendirmektedir. Kapatma kararının faydadan çok zarara yol açacağı ortadadır. Eğitim sistemimiz, eğer dershane ihtiyacını ortadan kaldıracak bir hale gelirse, zaten doğal olarak bu kurumlara olan talep ortadan kalkacaktır. Milli Eğitim Bakanı Sayın Nabi Avcı’nın son açıklamalarından da anlaşılacağı üzere aslında hükümetin bu konu ile ilgili ciddi bir hazırlığı olmamış. Biri yada birilerinin yönlendirmesi ile oldu bittiye getirilip çıkarılmak istenmiş fakat konu medyaya yansıyınca ellerinde vakıf olmadıkları taslağı savunmaya çalışıyorlar. Aklı selim bütün insanlarda anlıyor ve görüyor ki ellerindeki taslağa kendileri de aslında inanamıyorlar çünkü gerçek tek ve bir tanedir oda dershaneler şuan  eğitim sisteminin durumu açısından, hukuksal olarak ve de ülkemizin şuan içinde bulunduğu kritik durumlar açısından kapatılamaz. Sonuç olarak burada hazır bulunan sivil toplum örgütleri olarak  milli eğitim bakanı sayın Nabi Avcı ya da sorularını da yönelten soruyoruz ve ikna edici gerçekçi cevaplar bekliyoruz? 4 bin civarındaki dershane yatırımcısının, yatırımlarının atıl kalması ile ortaya çıkan zararı kim karşılayacak?  250 bine yakın öğretmen atama beklerken bunun yanında işsiz kalacak 100 bin öğretmen ve personelin eklenmesi nasıl izah edilebilir? Dershaneler kapatıldığında, okullar arasındaki eğitim ve kalite farkı nasıl giderilecek? Öğrenci takviye eğitim ihtiyacını nereden karşılayacak? Lise mezunu öğrenciler sınavlara nerede ve nasıl hazırlanacak? Öğrenci okul dışında boş zamanlarını nerede geçirecek?  Özel okul kontenjanlarının yüzde kırkı boşken dershaneler okula nasıl dönüştürülecek?  Veliler özel okul ücretlerini nasıl ödeyecek?  Klasik eğitim anlayışı ile eğitim alan öğrenci test tekniğini nasıl öğrenecek?    Saydığımız nedenlerden ötürü dershaneler ile ilgili kapatmaya yönelik çalışmaları eğitim öğretim açısından yeni sıkıntılar doğuracağına inanıyor Bu tasarının gündemden düşürülmesini ve gerilen ortamın yumuşatılmasını temenni ediyoruz  kamuoyuna saygı ile duyurulur” diyerek sözlerini tamamladı. Daha sonra da toplantıya katılan sivil toplum kuruluşu başkanlarının ve eğitimcilerin görüş ve temennileri alınarak kahvaltılı basın toplantısı sona erdi.
Tınaztepe Dağ-Tur Dinlenme Tesislerinde sabah kahvaltısında Seydişehir?de bulunan sivil toplum kuruluşu temsilcileri ve eğitim sendikalarıyla bir araya gelinerek dershanelerin kapatılması konusu değerlendirildi.

Tınaztepe Dağ-Tur Dinlenme Tesislerinde sabah kahvaltısında Seydişehir’de bulunan sivil toplum kuruluşu temsilcileri ve eğitim sendikalarıyla bir araya gelinerek dershanelerin kapatılması konusu değerlendirildi.

Basın bildirisinin de okunduğu kahvaltılı toplantıda katılımcıların dershanelerin kapatılma kararı hususunda görüşleri de alındı.

Kahvaltılı basın toplantısına Seydişehir Sanayici ve İşadamları Derneği (SESİAD) Başkanı Mustafa Çelmeli, Esnaf ve Sanatkarlar Odası Başkanı İbrahim Aypar, Esnaf ve Sanatkârlar Kredi Kefalet Kooperatifi Başkanı Muzaffer Çatal, Ziraat Odası Başkanı Ramazan Çınar , Kooperatifi Taşıyıcılar Başkanı Durmuş Uğurlu, Ticaret Odası Başkan Yardımcısı Harun Erkan, İnşaat Mühendisleri Odası Başkan Yardımcısı Mehmet Sağlam, Türk Eğitim-Sen Seydişehir İlçe Temsilcisi İbrahim Çetiner, Aktif Eğitim-Sen Başkanı İsmail Zambakçı, Türk Eğitim Gönüllüleri Başkanı İbrahim Teke,Yenibahar Eğitim Gönüllüleri Derneği Başkanı İsmail Arslan, Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Ali Saylam ve basın mensupları katıldı

Katılımcılar genelde siyasi iradenin dershanelerin kapatılmasını aceleye getirildiğini belirterek okulların alternatifi değil, yardımcı bir kuruluş olduğunu, eğitimde dershanelere olan ihtiyaç kalkarsa doğal olarak ta dershanelerin ortadan kalkacağını ve Türkiye’de siyasette istikrarın olduğunu ama eğitimde istikrarın sağlanamadığı görüşünde hem fikir oldular.

  Dershaneler bir  Türkiye gerçeğidir diyerek basın bildirgesini okumaya başlayan Seydişehir Sanayici ve İşadamları Derneği Başkan yardımcısı Murat Uzun :

Dershaneler ihtiyaçtan doğmuştur.Sürekli kendini güncelleyen dinamik bir yapıdır. Okul gibi mecburi değil, isteğe bağlı kurumlardır. Takviyeye ihtiyaç duyan öğrenciler dilerler ise dershaneye giderler . Dünyada bir çok ülkede dershaneler  vardır  ve dershaneler okullara alternatif veya paralel değil, okullara yardımcı kuruluşlardır. Dershanelerin kapatılması 40 yıldır her siyasi iktidar döneminde düşünülmüş, ancak kapatıldıktan sonra ne olacağı konusunda çözüm üretilemediği için askıya alınmıştır.

          Seydişehir’de bulunan sivil toplum örgütleri olarak  Dershanelerin kapatılmasının eğitimdeki fırsat eşitliğini ortadan kaldıracağına inanıyoruz .  Ülkemizde Siyasi istikrar oluştu, ekonomide istikrar var ama eğitimde istikrar hala sağlanamadı. 11 yılda 5 bakan değişince eğitim sistemi altüst oldu .Demokratik ve hukuk devleti olan Türkiye cumhuriyetinde  hukuki olarak dershanelerin kapatılması Teşebbüs hürriyetine de aykırı olacağından . Eğer bu tasarı onaylanırsa hukuk devleti ilkesi ağır yara alacaktır. Özel teşebbüsün kapatılması ancak demokratik olmayan ülkelerde görülmektedir

           Dershanelerin kapatılmasının eğitim sisteminde taşıyacağı kaotik ortam bir yana, dershane işletmecileri nezdinde de iş dünyasının cesaretini kıracak, tedirgin edecek niteliktedir. Dershaneler, eğitim vermenin yanı sıra toplumsal barışa da katkı sağlamaktadır. Toplumun katmanları arasındaki eğitim farkını azaltıp, birlik ve beraberliği güçlendirmektedir. Kapatma kararının faydadan çok zarara yol açacağı ortadadır. Eğitim sistemimiz, eğer dershane ihtiyacını ortadan kaldıracak bir hale gelirse, zaten doğal olarak bu kurumlara olan talep ortadan kalkacaktır. Milli Eğitim Bakanı Sayın Nabi Avcı’nın son açıklamalarından da anlaşılacağı üzere aslında hükümetin bu konu ile ilgili ciddi bir hazırlığı olmamış. Biri yada birilerinin yönlendirmesi ile oldu bittiye getirilip çıkarılmak istenmiş fakat konu medyaya yansıyınca ellerinde vakıf olmadıkları taslağı savunmaya çalışıyorlar. Aklı selim bütün insanlarda anlıyor ve görüyor ki ellerindeki taslağa kendileri de aslında inanamıyorlar çünkü gerçek tek ve bir tanedir oda dershaneler şuan  eğitim sisteminin durumu açısından, hukuksal olarak ve de ülkemizin şuan içinde bulunduğu kritik durumlar açısından kapatılamaz. Sonuç olarak burada hazır bulunan sivil toplum örgütleri olarak  milli eğitim bakanı sayın Nabi Avcı ya da sorularını da yönelten soruyoruz ve ikna edici gerçekçi cevaplar bekliyoruz?

4 bin civarındaki dershane yatırımcısının, yatırımlarının atıl kalması ile ortaya çıkan zararı kim karşılayacak?

 250 bine yakın öğretmen atama beklerken bunun yanında işsiz kalacak 100 bin öğretmen ve personelin eklenmesi nasıl izah edilebilir?

Dershaneler kapatıldığında, okullar arasındaki eğitim ve kalite farkı nasıl giderilecek?

Öğrenci takviye eğitim ihtiyacını nereden karşılayacak?

Lise mezunu öğrenciler sınavlara nerede ve nasıl hazırlanacak?

Öğrenci okul dışında boş zamanlarını nerede geçirecek?

 Özel okul kontenjanlarının yüzde kırkı boşken dershaneler okula nasıl dönüştürülecek?

 Veliler özel okul ücretlerini nasıl ödeyecek?

 Klasik eğitim anlayışı ile eğitim alan öğrenci test tekniğini nasıl öğrenecek? 

  Saydığımız nedenlerden ötürü dershaneler ile ilgili kapatmaya yönelik çalışmaları eğitim öğretim açısından yeni sıkıntılar doğuracağına inanıyor Bu tasarının gündemden düşürülmesini ve gerilen ortamın yumuşatılmasını temenni ediyoruz  kamuoyuna saygı ile duyurulur” diyerek sözlerini tamamladı.

Daha sonra da toplantıya katılan sivil toplum kuruluşu başkanlarının ve eğitimcilerin görüş ve temennileri alınarak kahvaltılı basın toplantısı sona erdi.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve toroslargazetesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.