Seydişehir İçme Suyunda Kalite Artışı
Seydişehir İçme Suyunda Kalite Artışı
Seydişehir'de vatandaşların uzun yıllardır dile getirdiği içme suyu sertliği sorunu, Büyükşehir Belediyesi tarafından hayata geçirilen arıtma tesisinin devreye girmesiyle önemli ölçüde çözüme kavuştu.
Seydişehir'de vatandaşların uzun yıllardır dile getirdiği içme suyu sertliği sorunu, Büyükşehir Belediyesi tarafından hayata geçirilen arıtma tesisinin devreye girmesiyle önemli ölçüde çözüme kavuştu.
Edinilen bilgilere göre, Seydişehir'in içme suyu ihtiyacı uzun yıllardır Kuğulu kürt pınarı Dağ bağları ve Çal mevkilerinde
bulunan kuyulardan karşılanıyor. Özellikle Çal bölgesinden gelen suyun sertlik oranının yüksek olması nedeniyle bazı vatandaşlar içme suyu ihtiyaçlarını Bostandere, Gevrekli ve gibi bölgelerden temin ettikleri daha yumuşak sulardan karşılıyordu.
Büyükşehir Belediyesi tarafından Çal Suyu deposunda kurulan arıtma tesisinin tam kapasiteyle devreye alınmasının ardından içme suyunda önemli bir kalite artışı sağlandı. Yapılan ölçümlerde daha önce yüzde 34-35 sertlik derecesi seviyelerinde bulunan su sertliğinin yaklaşık yüzde 15-17 seviyelerine kadar düştüğü belirtildi.
Yetkililer, elde edilen değerlerin içme suyu kalite standartları içerisinde yer aldığını ve Seydişehir şebeke suyunun artık daha yumuşak ve içilebilir bir nitelik kazandığını ifade etti.
Seydişehir Belediyesi tarafından kamuoyuyla paylaşılan analiz sonuçlarında, arıtma tesisi öncesi ve sonrası su değerlerinin karşılaştırmalı olarak açıklandığı, yapılan çalışmalar sonucunda şebeke suyunun kalite seviyesinin yükseldiği kaydedildi.
Yetkililer, düzenli olarak yapılan analizlerde Seydişehir içme suyunun kalite ve yumuşaklık bakımından standartlara uygun olduğunun tespit edildiğini, vatandaşların şebeke suyunu güvenle kullanabileceklerini bildirdi.
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.